A 6 leggyakoribb tévhit a női fitneszről - leleplezve!

A 6 leggyakoribb tévhit a női fitneszről - leleplezve!

Tegyünk egyszer s mindenkorra különbséget tények és fikciók között. A „Caveat emptor” latin nyelven azt jelenti, hogy a kockázatot a vevő viseli. Az internetezőket állandóan ellentmondó tájékoztatásokkal bombázzák. Ezeket tévesen kilőtt rakétákhoz tudjuk hasonlítani, melyek csak ritkán találják el céljukat.

 

Ha meg is néz, vagy leellenőriz több forrást az interneten, mindig ráakad majd különböző válaszokra, kérdéseire soha nem kap egyértelmű választ. Nincs tehát más hátra, mint megszabadulni a káosztól, amely elhomályosíthatja a gondolkodásunkat. Most tiszta vizet öntünk a pohárba! Ebben a cikkünkben ugyanis 6 téveszmét cáfolunk meg a női edzésről és táplálkozásról. Ezek megcáfolása nem fogja többé összezavarni, és nem fog már felesleges időt elvesztegetni azzal, hogy interneten fogja keresgélni kérdéseire a helyes válaszokat.

 

1. edzési tévhit: Elférfiasodhatunk, ha nőként nehéz súlyokat emelgetünk

Más tévhittel sem tudtuk volna jobban cikkünket elkezdeni. Ezt a klisét már biztosan egymillió alkalommal hallotta, talán már mi is egymilliószor említettük, azonban a helyzet még mindig megkívánja, hogy foglalkozzunk ezzel az égető témával. Na persze, minden nő, aki súlyzókat emelget, fokozatosan egyre erősebbé, izmosabbá válik, de ez még nem azt jelenti, hogy fizikailag is úgy fog majd az idő elteltével kinézni, mint egy férfi.



 

Fontos tudnia, hogy a női szervezet csak egy töredéke termel tesztoszteront – természetes hormont, amely növeli az izmokat. A férfi társainkkal szemben ez még csak nem is összehasonlítható. Még azok a komoly női edzők sem, akik több éves tapasztalattal rendelkeznek, tornáznak, sem képesek olyan terjedelmes izmokra szert tenni, amilyeneket a férfi testépítőkön lát. Természetesen bárki, ahogy a nők, úgy a férfiak is, akik tesztoszteron injekciókat, vagy más anabolikus szteroidokat használnak, képesek növelni az izomzatukat. Ez azonban teljesen távol áll a természetes úton kifejlesztett izomzattól.

 

Nekünk, többieknek, az a folyamat, hogy erősebbek legyünk és építsük izomzatunkat több tíz, ha nem több száz edzést igényel. Sovány izomtömeg hozzáadásával több kalóriát égetünk el naponta, tehát továbbra is soványabbak maradunk. Ezért nincs mitől félnie, nyugodtan ragadjon a kezébe néhány nehezebb súlyt!

 

2. edzési tévhit: Ha abbahagyja az edzést, az izmok zsírrá alakulnak

Ez az állítás annyira valódi, mint ha azt mondanánk, hogy az arany ezüstté változik. Vagyis egyszerűen lehetetlen. Megfelelő terhelés, táplálkozás és pihenés esetén az izom növekszik – ez a reakciója a nehéz edzésprogramra, vagyis az úgynevezett hipertrófia. Ha azonban leáll a súlyzók emelgetésével, az ellenkezője történik. Ezt nevezik izomsorvadásnak - atrófiának, az izomtömeg csökkenni kezd. Az izomrostok csodával határos módon nem alakulnak át zsírsejtekre, és egyszerűen összezsugorodnak.

 

 

Ha fel kellene adnia az egészséges táplálkozási módját, helyette gyorsételeket vagy felesleges kalóriákat kéne fogyasztania, teste valószínűleg tárolni kezdené a nagy mennyiségű bevitt zsírt. Az izomzat, ami az egészséges életmódja és az edzések ideje alatt szilárd és erős volt, petyhüdté válik. Ez a jele annak a változásnak, hogy a teste összetétele több zsírból és kevesebb izomból áll.
 

A mi tanácsunk? Az erősítés, mozgás és egészséges táplálkozás legyen szerves része életének. Ha szünetet iktat be, vagy sérülést szenvedett, csökkentse a táplálékbevitelt, tartsa be az egészséges étrendet és találja meg a módját annak, hogy biztonságosan edzhessen.

3. edzési tévhit: Ha formás feneket akar, naponta kell a lábakat edzeni

A súlyzós edzéseknél az izomépítésnek van egy szabálya: az edzőteremben eddzen keményen, de legalább 48 – 72 óra teljen el az egyes edzések között, hogy az izomzata megpihenjen.

 

Miért? Mert a kemény munka az edzőteremben stimulálja az izomnövekedést. Az izmok csak akkor regenerálódnak és fejlődnek tökéletesen, ha edzés után nyugalmi állapotba kerülnek, melyet összeköt a megfelelő táplálkozással. Ha nem pihen az edzések között, csökkenti az izmoknak azt a képességét, hogy erősödjenek és növekedjenek. Téved, ha úgy gondolja, hogy gyakori edzésekkel gyorsabban ér majd el eredményeket, ennek majd ugyanis pont az ellenkezője történik.


 

Fontos megjegyezni, hogy aerob edzéseket az alsó testen gyakrabban végezhetünk, ez ugyanis befolyásolja a lassú izomrostok fejlődését (a súlyzós edzések pedig a gyors izomrostok fejlődését). A kardió edzés szerepet játszhat az alsó test formálásában és gyakorta lehet végezni, de ez nem formálja úgy a feneket, mint egy komoly, súlyzós edzés.

1. táplálkozási tévhit: Túl sok fehérje ártalmas

Még mielőtt megközelítjük ezt a mítoszt, azt kell elmondanunk, hogy a fehérje nyers (raw) anyag az izomzatban – azaz az izomzat építőköve. Amikor a fehérje emésztődik, a szervezet lebontja aminosavakra, amelyeket fontos folyamatokra használ fel, beleértve az izmok javítását és növelését.

 

Ha keményen edz, bizonyosodjon meg arról, hogy nem becsüli alá az aminosavak pótlását. A megfelelő mennyiségű fehérjék fogyasztására különösen a hölgyeknek kell figyelnie, mégpedig csökkentett kalóriatartalmú étrenddel. Előfordulhat ugyanis, hogy szervezete nem növeli majd az izomzatot, és az aminosavakat más anyagcsere folyamatokhoz használja majd fel.

 

 

Győződjön meg róla, hogy megkapja az összes esszenciális aminosavat, különböző forrásokból származó fehérjéket fogyasszon, különösen akkor, ha a vegetáriánus étrend híve.

Létezik egy egyszerű módja annak, hány gramm fehérjét kellene fogyasztania naponta. Annyit kell csak tudnia, milyen a súlya brit fontban. Ha az Ön testsúlya 125 font, próbáljon meg 125 gramm fehérjét fogyasztani naponta. Ezeket különböző ételekből kaphatja meg. Ha az Ön számára nem könnyű ilyen mennyiségű fehérjét bevinni a szervezetébe, a fehérje kiegészítők egyszerű és praktikus megoldást jelenthetnek.

 

2. táplálkozási tévhit: Ha háromszor vagy még többször fog naponta étkezni, gyarapodik a súlya

Az étkezésék számánál is fontosabb az, mennyi kalóriát visz be a szervezetébe. Ha több kalóriát fogyaszt, mint amennyit eléget, hízni fog, ha pedig fordítva, vagyis kevesebb kalóriát fogyaszt, mint amennyit eléget, fogyni fog.

 

Elméletileg, ha azonos mennyiségű kalóriát fogyasztana mind a hat étkezése során, mint három étkezése során, híznia kéne. Azonban ha több ételt fogyaszt naponta, akkor az ilyenfajta étkezés kisebb adagokat igényel, mivel az egyes étkezések között nem leszel éhes. Ily módon a testnek állandó aminosav bevitele van, ez támogatja az izmok növekedését.

 

 

A munkába, iskolába vigyen magával fehérjében gazdag snackeket, kipróbálhatja a fehérje snackeket. Így ha egyes étkezések között megéhezik, kevesebbet fog majd költeni egészségtelen vagy zsíros ételekre.

 

3. táplálkozási tévhit: A nőknek nincs szükségük táplálék kiegészítőkre

Lehet, hogy meglepődik, de tényleg nincs szükségük táplálék kiegészítőkre. Ha egészséges, kiegyensúlyozott és fehérjében gazdag az étrendje, na és persze betartja a napi hat étkezést, nem kell táplálék kiegészítőket fogyasztania. A legtöbb elfoglalt nő számára azonban ennek a rendszernek a betartása nagyon bonyolult. Na és itt jönnek a képbe a táplálék kiegészítők.

A multivitamin napi használata segít biztosítani a szervezetnek a szükséges mennyiségű vitaminok és ásványi anyagok bevitelét, amelyet nem kapnak meg az elfogyasztott ételekből. A halolajnak vagy az omega 3 zsírsavnak számos előnye van, csökkentik a szív- és érrendszeri betegségeket, erősítik az immunrendszert.

Egy hosszú és fárasztó nap után alkalomadtán segíthet még az edzés előtti koffeines termék elfogyasztása. Sok előnye van az izomtömeg növelésénél a tejsavófehérjének, amely különösen az izmok regenerációjánál fontos. Bár nincs szüksége az összes olyan táplálék kiegészítőre, amelyet a férfiak fogyasztanak, mi úgy gondoljuk, hogy hála a megfelelő kiegészítőknek, gyakran jelentős előrelépésre tehet szert az edzések folyamán.

 

Programozza be tehát elméjét, állítson fel egy jó edzésprogramot és kezdjen el helyesen táplálkozni. Ne hagyja, hogy ezek a tévhitek eltántorítsák a céljai elérésétől. Abban az esetben, ha tetszett a cikk, vagy úgy gondolja, hogy hasznos, ha megosztja szeretteivel, ossza meg a többiekkel is.

Leave a Reply

* Name:
* E-mail: (Not Published)
   Website: (Site url withhttp://)
* Comment:
Type Code
  • Ingyenes szállítás Ingyenes szállítás 20 000 Ft feletti rendelés esetén
  • Bankkártyás fizetés Bankkártyás fizetés Biztonságos és kényelmes fizetési lehetőség
  • Akciók - Kedvezmények Akciók - Kedvezmények Használja ki kedvezményes ajánlatainkat
Tekerni